reklama

Umývačka riadu

Nie každý má tú česť a je vlastníkom umývačky riadu. Ticho závidím tým ženám, ktoré tento poklad vlastnia. Ja o nej zatiaľ môžem len snívať a tak u nás doma zastávam túto funkciu ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Poznáte ten pocit, keď sa neviete doumývať riadu? Mne sa to stalo nedávno. Bolo to takto. Začíname!

Raňajky prinesú prvú várku riadu. Zopár tanierov, hrnčeky od čaju, lyžice a lyžičky. Prebehlo to bez problémov. Dáme kávičku a pomaly sa chystáme pripravovať obed. Nakoniec sa zapojila skoro celá rodina. Niekto sa pričinil viac a niekto zase nijak. Druhá várka riadu, ale ešte predtým odloženie toho prvého. Púšťam sa do ďalšieho umývania. Najprv minimálne znečistené riady, hrubú špinu nechávam na koniec. Po čírej a priezračnej vode nie je ani chýru ani slychu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na odkvapkávači sa kolíše jedna veľká kopa kuchynského riadu od výmyslu sveta. Šikmá veža v Pise sa môže schovať. Snažím sa im oblúkom vyhnúť. Pokračujeme vo varení a na opačnom konci linky sa už opäť kopia použité hrnce a misky. Potláčam tušenie, že to budem práve ja, kto to bude umývať. Odkvapkávač je ešte stále plný. Beriem utierku a utieram, odkladám, hrkocem a trepocem.

Na chvíľu mám od riadu pokoj a ďalej pomáham pri dokončení obeda. Prestieram na stôl, volám osadenstvo domu k stolu, rozdávam osadenstvu obed. Čuduj sa svete, sama dokonca obedujem. Zbieram taniere po polievke, rozdávam taniere s druhým jedlo a opäť zbieram zo stola. V tento deň nachodím kilometre, a to ani neopustím jednu miestnosť. Obed skončil. A čo ma čaká a neminie? Riady! Riady! A zas a znova riady!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Púšťam sa do ďalšieho umývania. Postupujem rovnako. Prvý ide príbor, taniere, misky, potom hrnce, pokrievky...pomaly sa strácam v hordách riadu. Musím riadne premýšľať ako ten riad uložiť, aby to všetko nezletelo na zem. Taniere a misky sa mi pred očami menia na tetris. Nenechám prázdny ani jeden milimeter. Panvice otáčam z každej strany, aby zapasovali do voľných medzier. HOTOVO! Skladačka je dokončená.

Moje ruky z toľkého umývania a čľapania sa vo vode utrpeli najviac. Už vôbec nepripomínajú ruky. Prsty mám zvráskavené a suché, ďalšiu časť dňa budem zachraňovať čo sa ešte zachrániť dá. Deň utiekol ani neviem ako. Zničená, neschopná pohybu sedím a pozerám sa odkvapkávač. Predsa to ešte niekto musí odložiť. Keby tak prišiel nejaký dobrodinec a vyslobodil ma z tohto riadového zajatia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predstavujem si rytiera vo vyblýskanom brnení ako cvála na bielom koni v jednej ruke namiesto meča vareška a v druhej namiesto štítu pokrievka. Púšťa sa do boja s riadom. Nemôžem sa na to črepinové utrpenie pozerať. Neostal ani jeden celý tanier. Bežím mu v ústrety a spolu odchádzame do sveta plastových a jednorázových tanierov a príborov, kde človek nerieši, kto to všetko umyje. Nezáleží na tom!

Keďže umývačka riadu je stále v nedohľadne, strávim zvyšok života v tejto krajine. V krajine jednorázového riadu :)

Nikola Korečková

Nikola Korečková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vyštudovaná geoturistická asistentka výživy. Mám rada čítanie, hlavne svetovú klasiku. Rada tvorím hand made veci. Skúšam všetky možné techniky, ktoré mi nie vždy idú tak ako by som si predstavovala. Hrám na klavíri a akordeóne - hovorovo na harmoniku. Som veľkou milovníčkou zvierat, najmä psov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu